Succesformule van Belje.nl & partners
In Drachten staat één van de 4 vestigingen van Bremer Kantoorcentrum. Een specialist in “Alles voor kantoor”, kortom alles tussen vloer en plafond. Elke locatie is een unieke samenwerking aangegaan met een regionaal ICT-bedrijf. Maar wat maakt de samenwerking met Belje.nl zo bijzonder? Wat is het belang van een samenwerking aan gaan met de juiste partners in het algemeen? Freddy Algra (eigenaar) en Peter Jan Hoogland (accountmanager) van Belje.nl leggen het ons haarfijn uit.
Belje.nl is in 2012 ontstaan door de behoefte aan VOIP diensten. Maar door de snelle toename van digitalisering, werd een simpele registrering van een merknaam, al snel een kansrijk nieuw bedrijf. Door in 2021 BEC ICT diensten en Belje.nl samen te voegen, is Freddy ervan overtuigd een flinke sprong voorwaarts te doen. Nu ook Peter Jan als accountmanager toegevoegd is aan het team, kan Belje.nl het netwerk van belangrijke partners en klanten verder uitbreiden. Samen met Wichard Schievink als technische ondersteuning is er voldoende kennis in huis voor de meest uiteenlopende ICT-vraagstukken. Belje.nl is hiermee klaar voor de volgende stap in haar bijna 10 jarige bestaan.
Totaaloplossingen bieden
“Het begint altijd met een aanvraag. Voor een glasvezelverbinding of iets dergelijks. Als de klant dan vraagt of wij ook de overige ICT kunnen verzorgen, of misschien alarmsystemen kunnen installeren, dan moeten we gewoon JA kunnen zeggen! Á la KPN, maar dan met korte lijnen”, zegt Freddy lachend. Daarom de ambitie om een totaaloplossing voor ICT te ontwikkelen. Door te kiezen voor de juiste samenwerkingspartners biedt Belje.nl nu diensten aan van telefonie tot aan cloud security en alles er tussen in.
Peter Jan legt het belang van een groot netwerk uit: “Ik heb in verschillende branches gewerkt, altijd als accountmanager. Daardoor bouw je snel, een groot en divers netwerk op. Het is belangrijk dat wanneer een klant een verzoek heeft, je hier aan kan voldoen. Als je het niet zelf kunt doen, moet je precies de juiste partners in huis hebben die jouw klant verder kunnen helpen. Uiteraard wel via Belje.nl. Zo biedt je de klant toch de totaalervaring en het gemak, van one-stop shop aan”.
Laagdrempelig
Bremer Kantoorcentrum is een van die perfecte samenwerkingspartners. Klanten komen binnen voor een printersysteem en blijven vaak plakken voor een kennismakingsgesprek met Belje.nl. Ook omdat beide bedrijven onder hetzelfde dak gevestigd zijn, worden de lijntje super kort. Dit versterkt de nauwe samenwerking en werkt het ook twee kanten op.
“Als de klanten van Belje.nl bijvoorbeeld ook op zoek zijn naar nieuwe werkplekken dan kunnen wij ze direct van dienst zijn. We hoeven bij wijze van spreken alleen maar even over de spreekwoordelijke schutting te roepen en de afspraak is al gemaakt” zegt Freddy. Daardoor behoudt Belje.nl haar waardes zoals, ‘laagdrempelig’ en ‘dicht bij de klanten’. Een paar kreten die ook bij CJ2 niet vreemd zijn.
Samenwerking met CJ2
Doordat Belje.nl en CJ2 dezelfde waarden hanteren, is ook de samenwerking met de hostingprovider van Belje.nl een hele logische keuze. “CJ2 denkt mee in oplossingen en weet deze goed te implementeren” zegt Freddy over de samenwerking. Een goed voorbeeld hiervan is de VEEAM Cloud Connect dienst van CJ2. Samen met Freddie Welvering, system engineer van CJ2, is Freddy gaan sparren over het idee om de VEEAM oplossing bij CJ2 te implementeren, zodat Belje.nl het weer aan haar klanten kan aanbieden. Zo kom je samen als twee verschillende partijen toch verder in de snel veranderende ICT-wereld.
Inmiddels neemt Belje.nl een aantal Windows servers en een enkele DirectAdmin server af, maken ze gebruik van de webhosting diensten en hebben ze samen met CJ2 de VEEAM Cloud Connect dienst geïntroduceerd. Op de Windows servers wil Belje.nl in de toekomst graag gebruikmaken van het uitgebreide monitoringssysteem van N-Central, voor patching en antivirus. “Ook hier kan ik weer goed met Freddie overleggen wat onze wensen zijn en hoe we hier een oplossing voor kunnen vinden, de korte lijntjes met CJ2 zijn dan ook erg fijn”.
Over de dienstverlening is Freddy niets anders dan tevreden. “Ik ben ooit bij CJ2 terechtgekomen door een gesprek met Jan Tammeling tijdens de Business Contact Dagen in Groningen, via via hoorde ik dat ik bij CJ2 kon vinden wat ik zocht. Na het eerste gesprek, was de eerste VPS dan ook snel verkocht”.
Belje.nl wil binnen de komende 5 jaar haar positie in de ICT markt verder verstevigen en daar speelt het enthousiasme van Peter Jan een grote rol in. Met zijn aanvulling op het bestaande team en in de toekomst wellicht aangevuld met nog twee techneuten, geeft dit aan Freddy de ruimte om een stapje terug doen. Hij kan zich dan verder focussen op de strategische weg die Belje.nl is ingeslagen.
Wil je meer weten over Belje.nl of Bremer Kantoorcentrum? Klik dan op linkjes in de tekst.
Alle diensten die door CJ2 aan Belje.nl worden geleverd, staan rechts in het menu.
Recente cases
CJ2 bedient zakelijke klanten uit verschillende sectoren. Hier vindt u, per sector, een overzicht van onze referenties en wat ze over ons zeggen.